Digitaalinen kauppa
-verkkokurssi

Opiskele digitaalista liiketoimintaa maksuttomasti ja joustavasti etänä

Y4 Works konsultointi

Kehitä osaamistasi maksutta

Oletko kaupan alan ammattilainen ja haluat kehittää osaamistasi digitaalisen kaupan alueella? Haluatko saada uusia taitoja, erottua osaajana ja edetä urallasi? Vai haaveiletko työstä kaupan alalla tai kenties olet alan yrittäjä? Ilmoittaudu mukaan innostavalle Digitaalinen kauppa -verkkokurssille ja pidä osaamisesi ajan tasalla.

Koulutuskokonaisuus koostuu seuraavista osa-alueista: 

  • Digitaalinen kauppa
  • Yritysvastuu, ilmastotyö ja kiertotalousosaaminen
  • Asiakaskokemus

Kurssille osallistuminen on vaivatonta – rekisteröitymisen jälkeen saat sähköpostiisi linkin oppimisalustalle ja voit aloittaa oppimisen heti.

Verkkokurssi on täynnä.

Kenelle?

Kurssi on suunnattu kaikille, jotka haluavat kehittää osaamistaan digitaalisen kaupan alueella. Olitpa sitten kaupan alan ammattilainen, opiskelija, yrittäjä tai työtön, kurssi tarjoaa sinulle mahdollisuuden oppia uutta digitaalisesta kaupasta.

Täysin etänä suoritettava verkkokurssi tarjoaa sinulle ainutlaatuisen mahdollisuuden syventää osaamistasi ja ymmärrystäsi digitaalisen kaupan maailmasta ajasta ja paikasta riippumatta. Saat käytännön vinkkejä ja työkaluja, jotka voit ottaa heti käyttöön omassa työssäsi.

Y4 Works yrittajyyskoulutukset

Kolmen kurssin kokonaisuus

Kurssi koostuu kolmesta mielenkiintoisesta osa-alueesta: 

Digitaalinen kauppa

Yritysvastuu, ilmastotyö ja kiertotalousosaaminen 

Asiakaskokemus

Osa-alueista voit suorittaa vain yhden tai vaikka kaikki, kevyesti tai aiheeseen syventyen. Jokainen osa-alue sisältää 5–8 teemaa, joiden sisällä on lyhyitä koontivideoita, napakoita slaidi-muotoisia materiaaleja, case-tehtäviä ja ohjauksia lisämateriaalien pariin, jos kaipaat syvempää ymmärrystä aiheesta.

Näyttöjä oman osaamisen tueksi

Kurssin suorittamiseen tarvitset vain nettiyhteyden ja tietokoneen sekä aikaa ja motivaatiota. Aloita heti, etene omaan tahtiin ja pidä osaamisesi ajan tasalla!

Tavoitteena on, että kurssi tukee sinun ammatillista kehitystäsi ja saat varmuutta työntekoon. Kurssi antaa sinulle alan viimeisimmät tiedot ja taidot sekä valmiuksia kohdata muuttuvan työelämän haasteet. Kurssin jälkeen saat todistuksen kurssisuoritukseksi ja sinulla on myös oman osaamisen todentamiseksi valmis portfolio, jota voit hyödyntää esimerkiksi urakehityksen, työnhaun tai palkkakeskustelun tukena.

Lupauksemme

Valmiuksia työelämään

Kurssi on maksuton, käytännönläheinen ja työelämään sidottu. Saat valmiuksia ja varmuutta kohdata muuttuvan työ- ja liiketoimintaympäristön haasteita.

Erottaudu eduksesi

Opit hyödyntämään työkaluja, joiden avulla markkina-arvosi työelämässä kasvaa. Koostamalla suoritetuista tehtävistä portfolion osaamisesi näytön tueksi erottaudut esimerkiksi palkkaneuvotteluissa tai työnhaussa. 

Joustavasti omassa tahdissa

Voit suorittaa kurssin kokonaan etänä, 100% ajasta ja paikasta riippumattomasti. Pääset etenemään omaan tahtiin ja joustavasti työn ohella.

Tutustu osa-alueisiin ja niiden sisältöihin

Digitaalinen kauppa

Kaupankäynti siirtyy yhä enemmän verkkoon ja myös asiakashankinta tapahtuu suurelta osin digitaalisissa kanavissa, joten kaupan alan ammattilaisten on oltava perillä erilaisista digitaalisista järjestelmistä. Digimarkkinointi ja verkkokauppaosaaminen ovat tänä päivänä menestyksen edellytyksiä. 

Tässä osiossa pääset syventämään osaamistasi digitaalisen kaupan maailmasta. Kurssilla perehdyt kaupan alan digitaaliseen murrokseen ja verkkokauppoihin. Pääset myös tutustumaan digimarkkinointiin, kuluttajansuojaan ja kansainväliseen kauppaan. Kurssin materiaalit tarjoavat sinulle konkreettisia työkaluja, joita voit hyödyntää heti oman työsi tukena. 

Kurssin suoritettuasi sinulla on digitaalisen kaupankäynnin viimeisimmät tiedot ja taidot – niiden avulla olet valmis kehittämään liiketoimintaa digitaalisessa ympäristössä.

Kurssin sisältö:

  1. Digitaalisen kaupan perusteet
  2. Digitaaliset liiketoimintamallit
  3. Digitaalinen markkinointi
  4. Kasvuhakkerointi ja markkinoinnin automaatio
  5. Digitaalinen myynti 
  6. Kansainvälinen digitaalinen kauppa
  7. Kauppiastaidot
  8. Kuluttajansuoja digitaalisessa kaupassa

Kurssilla voit oppia mm.:

  • hyödyntämään erilaisia digitaalisia alustoja ja järjestelmiä,
  • kehittämään verkkokauppaosaamista,
  • kasvattamaan digitaalista myyntiä,
  • hyödyntämään digitaalisia markkinointi- ja sisältöstrategioita laajemman asiakaskunnan saavuttamiseksi,
  • keräämään ja hyödyntämään dataa digitaalisessa kaupassa
  • sekä ymmärtämään kuluttajansuojaa digitaalisessa ympäristössä. 

Moduulit

  1. Digitaalisen kaupan perusteet
  2. Digitaaliset liiketoimintamallit
  3. Digitaalinen markkinointi
  4. Kasvuhakkerointi ja markkinoinnin automaatio
  5. Digitaalinen myynti 
  6. Kansainvälinen digitaalinen kauppa
  7. Kauppiastaidot
  8. Kuluttajansuoja digitaalisessa kaupassa

Yritysvastuu, ilmastotyö ja kiertotalous-osaaminen

Vastuullisuus- ja ilmastokysymykset koskevat meitä kaikkia ja vastuullisena toimijana voit erottautua kilpailijoistasi. Kiertotalous myös mahdollistaa uusia liiketoimintamalleja ja kiertotalous- ja vastuullisuusosaaminen tuleekin tulevaisuudessa olemaan entistä tärkeämpää kaikilla aloilla. 

Tässä osiossa pääset syventämään osaamistasi yritysvastuun ja kiertotalouden maailmasta. Kurssilla tutustut yritysvastuun keskeisimpiin käsitteisiin sekä vastuullisuuden eri osa-alueisiin. Pääset myös perehtymään kiertotalouteen ja sen merkitykseen liiketoiminnassa. Kurssin materiaaleista saat konkreettisia työkaluja, joita voit hyödyntää heti oman työsi tukena.

Kurssin suoritettuasi sinulla on yritysvastuun, ilmastotyön ja kiertotalousosaamisen viimeisimmät tiedot ja taidot – niiden avulla olet valmis kehittämään liiketoimintaa ja olemaan osa vihreää siirtymää.

Kurssin sisältö:

  1. Yritysvastuun, ilmastotyön ja kiertotalousosaamisen perusteet
  2. Vastuullisuuden, kestävän kehityksen ja eettisyyden osaaminen
  3. Hiilijalanjälki ja hiilinkädenjälkivaikutus
  4. EU:n asettama ja kansallinen sääntely, ennakointi ja vastaaminen
  5. Kiertotalous ja kiertotalouden liiketoimintamallit

Kurssilla voit oppia mm.

  • miten kiertotalous kytkeytyy ilmastoviisaaseen liiketoimintaan,
  • mitä tarkoitetaan hiilijalan- ja hiilikädenjäljellä sekä päästökompensoinnilla,
  • pohtimaan kaupan alan ilmasto- ja vastuullisuuskysymyksiä,
  • hankkimaan lisätietoa vastuullisuuden lainsäädännöstä luotettavista lähteistä,
  • luokittelemaan erilaiset ilmastopäästöt,
  • kehittämään kiertotalouden mukaisia liiketoimintamalleja, esim. jakamistalous ja vuokrauspalvelut
  • sekä tarkastelemaan kiertotalouden kiertoja ja ekosysteemejä. 

Moduulit

  1. Yritysvastuun, ilmastotyön ja kiertotalousosaamisen perusteet
  2. Vastuullisuuden, kestävän kehityksen ja eettisyyden osaaminen
  3. Hiilijalanjälki ja hiilinkädenjälkivaikutus
  4. EU:n asettama ja kansallinen sääntely, ennakointi ja vastaaminen
  5. Kiertotalous ja kiertotalouden liiketoimintamallit

Asiakaskokemus

Palvelukanavien moninaisuus ja lisääntynyt määrä korostavat yhtenäisen asiakaskokemuksen tärkeyttä. Asiakasymmärryksen kautta luotu yhdenmukainen asiakaskokemus ja laadukas asiakaspalvelu ovat monikanavaisen kaupan alan keskiössä.

Tässä osiossa pääset syventämään osaamistasi asiakaskokemuksen ja -palvelun maailmasta. Kurssilla paneudut asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelutaitojen kehittämiseen. Pääset myös perehtymään monikanavaiseen kauppaan, brändin merkitykseen sekä palvelumuotoiluun. Kurssin materiaalit tarjoavat sinulle konkreettisia työkaluja, joita voit hyödyntää heti oman työsi tukena. 

Kurssin suoritettuasi sinulla on viimeisimmät tiedot ja taidot asiakaskokemukseen ja asiakaspalveluun liittyen – niiden avulla olet valmis viemään asiakasymmärryksen seuraavalle tasolle.

Kurssin sisältö:

  1. Asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelutaitojen perusteet
  2. Brändin rakennus
  3. Asiakasarvo
  4. Asiakaskokemuksen johtaminen ja myyntitaidot
  5. Palvelumuotoilu ja asiakaspolkujen rakentaminen

Kurssilla voit oppia mm.:

  • muotoilemaan yhtenäisen asiakaskokemuksen eri palvelukanavissa
  • ajattelemaan asiakaslähtöisesti ja tunnistamaan asiakkaan arvon, tarpeet, tunteet ja motivaation
  • ymmärtämään brändin arvon monikanavaisessa toimintaympäristössä
  • johtamaan asiakaskokemusta sekä digitaalisessa että fyysisessä kaupassa
  • kasvattamaan digitaalista ja monikanavaista myyntiä
  • kehittämään palvelumuotoilua ja asiakaspolkua
  • sekä ymmärtämään kuluttajansuojaa digitaalisessa ympäristössä. 

Moduulit 

  1. Asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelutaitojen perusteet
  2. Brändin rakennus
  3. Asiakasarvo
  4. Asiakaskokemuksen johtaminen ja myyntitaidot
  5. Palvelumuotoilu ja asiakaspolkujen rakentaminen
Y4 Works - Työhönvalmennus

Jäikö jokin mietityttämään verkkokoulutuksessa?

Voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen koulutukset@y4works.fi.

Y4 Works Oy

Y4 on yritysten ja työnhakijoiden kasvukumppani. Tarjoamme tuoreimmat näkemykset liiketoiminnan kehittämiseen, oman uran löytämiseen sekä yrittämiseen. Meiltä saat monipuoliset konsultointipalvelut, koulutukset ja valmennukset joustavasti ympäri Suomea.

Teemme töitä yhteiskunnan kipupisteissä julkisen sektorin ratkaisukumppanina. Tämän vuoksi saat meiltä palveluita myös tuettuna.

Suunnittele yrityksesi seuraava kehitysprojekti kyselyn avulla

Y4 Insights

Tilaa näkemyksemme sähköpostiisi.

Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietojesi käyttämisen Y4 Worksin tietosuojan mukaisesti.