Tekoälykoulutus

Tekoälykoulutus tehostamaan esihenkilötyötä ja markkinointia

Ravintolaketju Teerenpeli osallistui Y4 Worksin räätälöityyn tekoälykoulutukseen, jonka tavoitteena oli madaltaa kynnystä ottaa uusi teknologia osaksi esihenkilöiden ja ravintolapäälliköiden arkea. Kahden päivän ja 12 koulutustunnin aikana osallistujat saivat konkreettisia työkaluja markkinointiin, asiakaspalveluun ja johtamiseen. Tekoäly on nyt osana yrityksen arkea ja samalla syntyi oivalluksia tekoälyn roolista ravintola-alan tulevaisuudessa.

Jaa artikkeli:

Asiakas
”Harjoitusten avulla saatiin heti käyttökokemuksia, eikä tekoäly jäänyt vain teoreettiseksi käsitteeksi. Näin kynnyksestä tuli matalampi ja nyt useampi ravintolapäällikkö hyödyntää rohkeasti tekoälyä arjessa.”
Noora Kaakko, ketjujohtaja

Mitä teimme:

– Toteutimme tekoälykoulutuksessa käytännönläheisiä harjoituksia, joiden avulla osallistujat saivat heti omakohtaisia käyttökokemuksia.
– Vahvistimme esihenkilöiden osaamista ja madalsimme yrityksen kynnystä ottaa tekoäly osaksi arkea.
– Toimme tiimiin tekoälyosaamista, joka tehostaa esimerkiksi markkinoinnin, asiakaspalvelun ja johtamistyön tehtäviä.
– Tekoälykoulutus loi perustan, jonka päälle yritys voi jatkossa syventää osaamistaan ja kehittää tekoälyn käyttöä edelleen.

Käytännönläheinen toteutus madalsi kynnystä ja toi tehokkuutta liiketoiminnan eri osa-alueisiin

Koulutuksen keskiössä olivat käytännön harjoitukset, joissa osallistujat pääsivät heti kokeilemaan tekoälyn käyttöä omassa työssään. Tämä lähestymistapa madalsi kynnystä ja loi onnistumisen kokemuksia jo koulutuksen aikana. ”Harjoitusten avulla saatiin heti käyttökokemuksia, eikä tekoäly jäänyt vain teoreettiseksi käsitteeksi. Näin kynnyksestä tuli matalampi”, Kaakko toteaa.

Kouluttajana toiminut markkinointikonsultti Oleg Oksanen on samaa mieltä Kaakon kanssa: ”Monilla osallistujista ei ollut aiempaa kokemusta tekoälyn käytöstä, mutta osallistujat olivat aktiivisia ja innostuneita. Oli palkitsevaa nähdä, kuinka nopeasti vieraalta tuntunut teknologia muuttui käytännön työkaluksi.”

Koulutuksen jälkeen tekoäly on löytänyt paikkansa useissa Teerenpelin toiminnoissa, kuten:

  • Markkinointi ja viestintä: somejulkaisujen ja myyntiviestien tuottaminen sekä sisältökalenterin ideointi
  • Asiakaspalvelu: nopeammat ja laadukkaammat asiakasviestit sekä asiakaskokemuksen kehittäminen
  • Esihenkilötyö ja johtaminen: arjen johtamistyön tukeminen

 

”Nyt useampi ravintolapäällikkö on lähtenyt rohkeasti hyödyntämään tekoälyä arjessa.” Kaakko toteaa. Tekoälyn käyttöönotto säästää aikaa, tuo uusia näkökulmia ja vapauttaa resursseja asiakastyöhön.

 

Tekoälykoulutuksella luotiin vahva perusta myös jatkolle

Koulutuksen myötä tekoäly on vakiinnuttanut asemansa Teerenpelin toiminnassa, erityisesti toimiston puolella sekä markkinoinnissa. ”Suosittelisin Y4 Worksin tekoälykoulutusta yrityksille, joissa tekoäly on vielä uusi asia tai joissa sen käyttö on ollut vähäistä. Koulutus tekee tekoälyn hyödyntämisestä konkreettista. Se madaltaa kynnystä ja tarjoaa työkaluja, joista on hyötyä heti käytännön työssä”, summaa ketjujohtaja Noora Kaakko. Koulutuksen myötä organisaatiolla on vahva perusta kehittää käyttöä edelleen ja tarvittaessa syventää osaamista.

Tue tiimisi tekoälyosaamista ja vie liiketoimintasi seuraavalle tasolle

Kouluttajamme ovat sekä liiketoiminnan että tekoälyn hyödyntämisen asiantuntijoita – olemme toteuttaneet jo satoja vastaavia koulutuksia. Tutustu tekoälykoulutuksiimme, niin räätälöidään yhdessä koulutus yrityksesi tarpeisiin.

Jatka lukemista

Y4 Insights

Tilaa näkemyksemme sähköpostiisi.

Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietojesi käyttämisen Y4 Worksin tietosuojan mukaisesti.