Näkyvyyttä selkeällä ja erottuvalla markkinointistrategialla

Markkinoinnin strateginen suunnittelu ja tehokkaiden viestintäkanavien kartoitus voivat jäädä helposti taka-alalle liiketoiminnan keskellä. Tämä oli tilanne myös Digimimmi Oy:ssä, joka kaipasi konkreettisia keinoja parantaa näkyvyyttään ja tavoittaa asiakkaita laajemmalta alueelta. Y4 Works auttoi yritystä kirkastamaan sen kilpailuedut ja rakentamaan selkeän markkinointistrategian. Yhteistyön aikana luotiin "Digimimmi – palveluksessasi" -konsepti, toteutettiin kilpailija-analyysi ja suunniteltiin pitkäaikainen strategia, joka sisältää vinkkejä ja työkaluja liiketoiminnan kehittämiseksi. Nyt Digimimmi pystyy viestimään kilpailueduistaan tehokkaammin ja tavoittamaan uusia asiakasryhmiä myös lähialueiden ulkopuolelta.

Jaa artikkeli:

Asiakas
”Sain selkeitä ratkaisuja ja neuvoja. Nyt minulla on selkeä kokonaisuus mitä tarvitsee vain lähteä toteuttamaan. Varsinainen ajatustyö ja ratkaisut tulivat konsultilta, minun tarvitsi vain kertoa omasta tilanteestani, itsestäni ja siitä mitä haluan tulevaisuudelta.”
Terhi Anttila, toimitusjohtaja

Mitä teimme:

– Autoimme kehitysprojektin rahoituksen suunnittelussa ja rahoitushakemuksen laatimisessa.
– Toteutimme yhdessä kilpailija-analyysin, määrittelimme tärkeimmät brändiviestit ja kirkastimme brändi-identiteettiä ja bränditarinaa.
– Suunnittelimme pitkäaikaisen markkinointistrategian, joka parantaa yrityksen näkyvyyttä ja tavoittaa uusia asiakasryhmiä.
– Loimme ”Digimimmi – palveluksessasi” -konseptin tukemaan yrityksen toimintaa.

Tavoitteena kirkastaa kilpailuedut ja brändi sekä tehostaa markkinointia laajemman yleisön saavuttamiseksi

Digimimmi Oy on pienyritys, joka tarjoaa laadukkaita painotuotteita, markkinointimateriaaleja ja verkkosivuratkaisuja. Digimimmi oli saanut jonkin verran näkyvyyttä paikallisesti puskaradion ja satunnaisten lehtimainosten kautta, mutta markkinointistrategiasta puuttui punainen lanka ja selkeys, jotta yritys voisi saavuttaa laajempaa näkyvyyttä. Asiakaskunta oli painottunut pääasiassa lähialueelle, ja yritys kaipasi tehokkaampia keinoja laajentaa näkyvyyttään ja tavoittaa uusia asiakasryhmiä.

Lisäksi yrityksen kilpailuedut, kuten yksilöllinen asiakaspalvelu ja erottuva osaaminen painotekniikoissa, eivät nousseet riittävästi esille yrityksen nykyisessä viestinnässä. Tämä loi tarpeen kirkastaa brändiä ja rakentaa kattava markkinointistrategia, joka tekisi Digimimmistä houkuttelevan vaihtoehdon myös uusilla markkinoilla.

Kokonaisvaltaista tukea brändin ja markkinoinnin kehittämiseen

Digimimmi hyödynsi paikallisen Leader-keskuksen yritystukea markkinoinnin kehittämisen rahoittamiseen. Y4 Works auttoi yritystä koko hakemusprosessissa, aina oikean rahoitusinstrumentin valinnasta rahoitushakemuksen kirjoittamiseen sekä markkinointi- ja brändikonsultoinnin toteuttamiseen asti. Yhteistyö keskittyi tuomaan esille yrityksen ydinarvot ja kilpailuedut tavalla, joka puhuttelisi uusia asiakasryhmiä.

Projektin päävaihe sisälsi kolme työpajaa, joissa syvennyttiin brändin ja markkinoinnin strategiaan markkinointikonsultti Anne Aikalan johdolla. Työpajoissa käytiin läpi yrityksen kilpailuedut, bränditarina sekä analysoitiin alan kilpailijoita. Näiden pohjalta kehitettiin räätälöity strategia, joka vastasi yrityksen tavoitteita. Uusi pitkäaikainen markkinointistrategia yhdistää huumoria ja asiakaslähtöistä palveluasennetta. Yritys sai myös työkalut projektia tukevaan itsenäiseen työskentelyyn, kuten bränditarinan luomiseen. “Annelta sain selkeitä ratkaisuja ja neuvoja, ilman konsulttijargonia mitä monesti pelkää kuulevansa”, yrityksen toimitusjohtaja Terhi Anttila kommentoi. Lisäksi yritykselle luotiin yhdessä toimintaa tukeva “Digimimmi – palveluksessasi” -konsepti. 

Lopputuloksena selkeämpi ja erottuvampi brändi, joka tuo paremmin esille yrityksen yksilölliset vahvuudet

Digimimmi pystyy nyt viestimään kilpailueduistaan tehokkaammin ja erottumaan markkinoilla selkeän ja erottuvan brändi-identiteetin ansiosta. Yrityksellä on käytössään kattava pitkän aikavälin markkinointistrategia, joka sisältää konkreettisia keinoja ja vinkkejä markkinoinnin kehittämiseen useammaksi vuodeksi. Strategian myötä Digimimmi on saanut rohkeutta uusiin markkinointikanaviin, joilla tavoittaa asiakkaita myös lähialueiden ulkopuolelta. Digimimmi Oy:n yhteistyö Y4 Worksin kanssa osoittaa, miten pienyrittäjä voi hyödyntää tarkoin suunniteltua markkinointi- ja brändistrategiaa liiketoiminnan kasvattamisessa. “Strategiasta löytyy vinkkejä vuosiksi eteenpäin”, kiteyttää toimitusjohtaja Terhi Anttila.

Haluatko selkeyttää brändiäsi ja tavoittaa uusia asiakkaita?

Autamme yrityksiä kirkastamaan brändinsä ja tavoittamaan uusia asiakkaita strategisen markkinoinnin avulla. Tutustu Y4 Worksin Brändistrategia-palveluun ja vie yrityksesi seuraavalle tasolle!

Jatka lukemista

Y4 Insights

Tilaa näkemyksemme sähköpostiisi.

Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietojesi käyttämisen Y4 Worksin tietosuojan mukaisesti.