Tavoitteena kirkastaa kilpailuedut ja brändi sekä tehostaa markkinointia laajemman yleisön saavuttamiseksi
Digimimmi Oy on pienyritys, joka tarjoaa laadukkaita painotuotteita, markkinointimateriaaleja ja verkkosivuratkaisuja. Digimimmi oli saanut jonkin verran näkyvyyttä paikallisesti puskaradion ja satunnaisten lehtimainosten kautta, mutta markkinointistrategiasta puuttui punainen lanka ja selkeys, jotta yritys voisi saavuttaa laajempaa näkyvyyttä. Asiakaskunta oli painottunut pääasiassa lähialueelle, ja yritys kaipasi tehokkaampia keinoja laajentaa näkyvyyttään ja tavoittaa uusia asiakasryhmiä.
Lisäksi yrityksen kilpailuedut, kuten yksilöllinen asiakaspalvelu ja erottuva osaaminen painotekniikoissa, eivät nousseet riittävästi esille yrityksen nykyisessä viestinnässä. Tämä loi tarpeen kirkastaa brändiä ja rakentaa kattava markkinointistrategia, joka tekisi Digimimmistä houkuttelevan vaihtoehdon myös uusilla markkinoilla.
Kokonaisvaltaista tukea brändin ja markkinoinnin kehittämiseen
Digimimmi hyödynsi paikallisen Leader-keskuksen yritystukea markkinoinnin kehittämisen rahoittamiseen. Y4 Works auttoi yritystä koko hakemusprosessissa, aina oikean rahoitusinstrumentin valinnasta rahoitushakemuksen kirjoittamiseen sekä markkinointi- ja brändikonsultoinnin toteuttamiseen asti. Yhteistyö keskittyi tuomaan esille yrityksen ydinarvot ja kilpailuedut tavalla, joka puhuttelisi uusia asiakasryhmiä.
Projektin päävaihe sisälsi kolme työpajaa, joissa syvennyttiin brändin ja markkinoinnin strategiaan markkinointikonsultti Anne Aikalan johdolla. Työpajoissa käytiin läpi yrityksen kilpailuedut, bränditarina sekä analysoitiin alan kilpailijoita. Näiden pohjalta kehitettiin räätälöity strategia, joka vastasi yrityksen tavoitteita. Uusi pitkäaikainen markkinointistrategia yhdistää huumoria ja asiakaslähtöistä palveluasennetta. Yritys sai myös työkalut projektia tukevaan itsenäiseen työskentelyyn, kuten bränditarinan luomiseen. “Annelta sain selkeitä ratkaisuja ja neuvoja, ilman konsulttijargonia mitä monesti pelkää kuulevansa”, yrityksen toimitusjohtaja Terhi Anttila kommentoi. Lisäksi yritykselle luotiin yhdessä toimintaa tukeva “Digimimmi – palveluksessasi” -konsepti.
Lopputuloksena selkeämpi ja erottuvampi brändi, joka tuo paremmin esille yrityksen yksilölliset vahvuudet
Digimimmi pystyy nyt viestimään kilpailueduistaan tehokkaammin ja erottumaan markkinoilla selkeän ja erottuvan brändi-identiteetin ansiosta. Yrityksellä on käytössään kattava pitkän aikavälin markkinointistrategia, joka sisältää konkreettisia keinoja ja vinkkejä markkinoinnin kehittämiseen useammaksi vuodeksi. Strategian myötä Digimimmi on saanut rohkeutta uusiin markkinointikanaviin, joilla tavoittaa asiakkaita myös lähialueiden ulkopuolelta. Digimimmi Oy:n yhteistyö Y4 Worksin kanssa osoittaa, miten pienyrittäjä voi hyödyntää tarkoin suunniteltua markkinointi- ja brändistrategiaa liiketoiminnan kasvattamisessa. “Strategiasta löytyy vinkkejä vuosiksi eteenpäin”, kiteyttää toimitusjohtaja Terhi Anttila.