Y4 Works logo

Markkinoinnin konsultointi

Uusi brändi ja nettisivut tapahtuma-alan yritykselle

Eventgarden on Pohjois-Suomen seikkailuelämyksistä kipinänsä saanut tapahtuma-alan yritys. Vuonna 2002 perustettu yritys toteuttaa nyt kokonaisvaltaisia tapahtumatuotantoja, tapahtumatekniikkaa sekä virtuaalitapahtumia Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdessä Y4 Worksin kanssa Eventgarden uudisti brändinsä, visuaalisen ilmeensä sekä nettisivunsa pohjoisia juuriaan kunnioittaen.

Jaa artikkeli:

Asiakas
”Projekti onnistui hyvin ja yrityksen uusi visuaalinen ilme ja uudet nettisivut ilahduttavat yhä uudelleen ja uudelleen. Koen, että konsultti paneutui yksityiskohtiin todella hyvin ja näki selkeästi vaivaa parhaan lopputuloksen aikaansaamiseksi. Ei siis menty sieltä missä aita on matalin.”
Arne Landtman, Eventgardenin tuottaja

Mitä teimme:

– Brändin uudistaminen uuden brändistrategian avulla
– Uuden visuaalisen identiteetin rakentaminen brändistrategian pohjalta
– Käyttäjäystävällisten ja brändiä tukevien nettisivujen suunnittelu ja toteuttaminen
– Nettisivujen laaja käyttökoulutus Eventgardenin tiimille jatkoa varten

Brändistrategia lähtee tavoitteista

Eventgardenin brändin uudistaminen sai alkunsa yrityksen toiveiden kuuntelemisesta: mitä on Eventgarden ja mitä yritys haluaisi olla tulevaisuudessa? Yhteisen työpajan pohjalta rakensimme brändisstrategian, jonka tarkoituksena oli kiteyttää ja sanoittaa yrityksen brändi markkinoinnin tueksi. Brändistrategia sisälsi yrityksen mission ja vision lisäksi mm. Eventgardenin kohderyhmät, asiakaspersoonat, kilpailijat sekä brändi-identiteetin, joka kertoo brändin persoonasta ja mielikuvasta.

Eventgarden brändi

Visuaalinen identiteetti pohjoisen juurista

Vahvat brändit heräävät henkiin visuaalisella ilmeellä. Brändistrategian pohjalta suunnittelimme Eventgardenille myös visuaalisen identiteetin. Tuloksena oli uusi ilme sisältäen uuden logon, typografian ja graafiset elementit. Eventgardenin logoon valitsimme kuvitukseksi Suomen luonnosta ja saaristosta tutut havupuut, jotka jatkavat tarinaa yrityksen luonnonläheisestä alkuperästä.

Eventgarden visuaalinen identiteetti

"Lähdimme ihan nollasta liikkeelle, joten projekti oli todella iso ja sisälsi suuren määrän eri osa-alueita ja yksityiskohtia. Silti työ pystyttiin toteuttamaan tiukkaan aikatauluun."

Uudet nettisivut markkinoinnin ja myynnin työkaluksi

Uudistimme myös Eventgardenin nettisivut uutta brändiä ja visuaalista identiteettiä tukevaksi markkinoinnin työkaluksi. Projekti lähti käyntiin sivuston tavoitteiden määrittelyllä, mikä on olennainen ja usein tärkein työvaihe nettisivujen uudistamisessa. Tavoitteiden määrittelyn jälkeen uudistimme sivustokartan ja suunnittelimme nettisivujen visuaalisen ilmeen sekä teknisen toteutuksen. Tämän jälkeen alkoi itse verkkosivuston rakentaminen.

Eventgarden nettisivut

Panostus asiakaslähtöisyyteen ja käytettävyyteen

Tuloksena syntyivät uudet, Eventgardenin kohderyhmiä varten suunnitellut ja myyntiä tuottavat tapahtuma-alan sivut. Sisällöissä otimme huomioon erityisesti yrityksen erilaiset asiakaspersoonat sekä fiksun palvelukategorisoinnin, joka mahdollistaa tapahtumapalveluiden selailun vaivattomasti. Tärkeässä roolissa sivustolla ovat erityisesti tarjouspyyntölomakkeet sekä suodatusjärjestelmä, joka tekee tapahtumakategorioiden selailusta helpompaa.

Projektin lopuksi koulutimme Eventgardenin tiimin uusien verkkosivujen käyttöön. Työ jatkuu yrityksessä uuden brändin sekä sitä tukevan visuaalisen ilmeen ja verkkosivujen voimin.

"Pystyitte hyvin vastaamaan odotuksiin ja turhilta revisio-kierroksilta vältyttiin, kun työ tehtiin huolellisesti alusta alkaen."

Eventgarden nettisivujen käytettävyys

"Ei menty sieltä missä aita on matalin"

Laajan työrupeaman päätteeksi Eventgardenin tuottaja Arne Landtman oli tyytyväinen lopputulokseen:

“Lähdimme ihan nollasta liikkeelle (vanha ilme ja nettisivu), joten projekti oli todella iso ja sisälsi suuren määrän eri osa-alueita ja yksityiskohtia. Silti työ pystyttiin toteuttamaan tiukkaan aikatauluun. Pystyitte hyvin vastaamaan odotuksiin ja turhilta revisio-kierroksilta vältyttiin, kun työ tehtiin huolellisesti alusta alkaen. Vaikka kokonaisuus oli kokonaan Y4:n harteilla, saatiin aikaiseksi hyvä lopputulos.

Projekti onnistui hyvin ja yrityksen uusi visuaalinen ilme ja uudet nettisivut ilahduttavat yhä uudelleen ja uudelleen. Ollaan oltu kokonaisuuteen tosi tyytyväisiä. Koen, että konsultti paneutui yksityiskohtiin todella hyvin ja näki selkeästi vaivaa parhaan lopputuloksen aikaansaamiseksi. Ei siis menty sieltä missä aita on matalin.”

Kiinnostaako markkinoinnin ja nettisivujesi kehittäminen Y4 Worksin kanssa?

Kurkkaa nettisivupakettimme. Voit yhdistää ne helposti markkinoinnin konsultointimme kanssa.

Jatka lukemista

Y4 Insights

Tilaa näkemyksemme sähköpostiisi.

Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietojesi käyttämisen Y4 Worksin tietosuojan mukaisesti.