Yritysneuvonta - Startti Plus

Selkeä myyntiprosessi toi lisää asiakkaita ja varmuutta asiakashankintaan

Yksinyrittäjän täytyy osata monenlaista oman ydinosaamisen lisäksi, esimerkiksi myyntiä, markkinointia ja strategista kehittämistä. Onneksi yrittäjille on tarjolla apua ja hankkeita, jotka auttavat eri liiketoiminnan osa-alueilla. JOVI Insinöörien yrittäjä Joonas Viik sai Startti Plus -palvelussa selkeän prosessin uusien asiakkaiden hankkimiseen sekä varmuutta oman osaamisensa myyntiin.

Jaa artikkeli:

Asiakas
“Ilman tätä neuvontapalvelua olisin todennäköisesti vieläkin muutaman yrityksen varassa toivoen vain uusia asiakkaita. Uusien myyntitaitojen vuoksi yrityksellä on nyt useita uusia yritys- ja yksityisasiakkaita.”
Joonas Viik, yrittäjä ja sähkösuunnittelija

Mitä teimme:

– Uusasiakashankintaan selkeä prosessi, joka sisältää muun muassa kontaktointi puhelimitse tai sähköpostitse, tapaaminen ja kaupan klousaus
– Asiakkuudenhallinnan ja pitkäkestoisten asiakkuuksien käytänteet
– Yrittäjälle lisää itsevarmuutta myyntiin ja asiakashankintaan
– Uusia yritysasiakkaita

Neuvoja uusien asiakkaiden hankkimiseen

JOVI Insinöörit Oy on sähkösuunnittelun insinööritoimisto, joka toteuttaa sähkösuunnitelmia sekä yrityksille että yksityishenkilöille ympäri Suomea. Tuore yritys kaipasi kasvun tueksi apua erityisesti uusasiakashankintaan ja asiakkuuksien hallintaan. Yrittäjä Joonas Viik osallistui keväällä 2023 Y4 Worksin tuottamaan Startti Plus -palveluun, jossa uudet yrittäjät saavat neuvoja myynnin, markkinoinnin ja liiketoiminnan kasvattamisen saralla. 

 

Joonas kertoo: ”Yritysurani alussa ymmärsin, että mahdollisimman hyvin toteutettu sähkösuunnitteluprojekti saa aikaan maineen, joka lisää kysyntää. Tämä pitää paikkaansa, mutta mistä niitä projekteja saa, jos ei lähde aktiivisesti kontaktoimaan ja kasvattamaan verkostoja.”

Selkeä prosessi myynnin tueksi

Liikkeenjohdon konsulttimme Kare Suppasen kanssa neuvontatapaamisissa muotoiltiin yritykselle selkeä prosessi uusien asiakkaiden hankintaan. Puoli vuotta kestäneen projektin aikana käytiin läpi koko prosessi aina ensikontaktoinnista kaupan klousaamiseen ja tapaamisten välissä Joonas edisti myyntiään Karen neuvojen avulla. Päivittäisen sähkösuunnittelun lisäksi yritys käytti muutamia tunteja viikossa uusien asiakkaiden kontaktoimiseen ja sai tänä aikana lähes 10 uutta yritysasiakasta, joista suurin osa jatkaa edelleen tiiviisti yhteistyötä. Myyntitaitojen lisääntyessä myös yksityisasiakkaiden hankinta on lähtenyt kasvuun. 

 

Kokonaisuudessaan Joonas sai projektin aikana paljon varmuutta myyntiin ja asiakashankintaan sekä selkeän prosessin myynnin tueksi. Myyntiprosessi tuotti tulosta ja yritys hankki useita uusia asiakkuuksia. Selkeän prosessin ansiosta yrityksellä on nyt myös kyvykkyydet kasvattaa myyntiä.

Apua myyntiin ja markkinointiin?

Tarjoamme räätälöityä konsultointipalvelua viestinnän ja markkinoinnin sekä myynnin ja asiakkuuksien teemoihin syventyen. Tutustu palveluihimme.

Jatka lukemista

Suunnittele yrityksesi seuraava kehitysprojekti kyselyn avulla

Y4 Insights

Tilaa näkemyksemme sähköpostiisi.

Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietojesi käyttämisen Y4 Worksin tietosuojan mukaisesti.