Markkinointityöpajoja ja uudelleenbrändäystä
AUAU Athletics on vuonna 2014 perustettu urheiluvaateyritys, joka valmistaa ja myy kontaktiurheilun vaatteita naisille. Yritys on erikoistunut suojavarusteisiin lajeissa, joissa on suuri loukkaantumisten ja vammojen riski, esimerkiksi roller derby, rugby ja amerikkalainen jalkapallo. AUAU Athleticsin tuotteet on suunniteltu niin, että ne suojaavat vammoilta, eivät rajoita liikkumista ja näyttävät hyvältä. “Missiomme on tuoda esiin naisurheilua, rintoihin liittyviä vammoja ja niiden ehkäisyä, kestävää kehitystä sekä kulttuurin monimuotoisuutta,” kertoo toimitusjohtaja Suvi Alalantela.
AUAU Athletics oli jo viime vuoden lopulla aloittanut uudelleenbrändäyksen ja uusien tuotteiden suunnittelun. Y4 Works hyppäsi mukaan kehittämään erityisesti yrityksen markkinointia. Konsultointi toteutettiin workshop-työskentelyllä ja kehitimme yhdessä muun muassa yrityksen arvolupausta, kohderyhmiä ja ydinviestejä sekä digimarkkinointia.
Selkeyttä kohderyhmiin ja ydinviesteihin
Työpajoissa lähdimme Suvin, viestintä- ja markkinointipäällikön Jennifer Mossin ja Y4:n markkinoinnin konsultti Lauri Kososen kanssa kirkastamaan uuden brändin suuntaa ja työstämään markkinointistrategiaa. Keskityimme erityisesti määrittelemään kohderyhmää ja heille suunnattuja ydinviestejä. “Aiemmin meillä oli niche-kohderyhmä roller derbyn harrastajia, minkä tunsimme erittäin hyvin. Nyt kuitenkin laajensimme kohderyhmää myös muihin kontaktilajeihin. Konsultointi auttoi kohderyhmän määrittelyssä ja viestien kirkastamisessa sekä selkeytti, miten puhuttelemme kohderyhmän kaikkia urheilijoita.” Jennifer summaa.
Markkinointistrategian lisäksi konsultoinnissa syvennyttiin some- ja digimarkkinointiin Y4 markkinointikonsultti Oleg Oksasen johdolla. “Yhteisö somessa on jo kasvanut, vaikkei uusia tuotteita ole vielä lanseerattu. Mahtava nähdä, että selkeät ja viihdyttävät sisällöt sitouttavat jo nyt.” iloitsevat Suvi ja Jennifer.
Lisää tunnettuutta markkinoinnilla
Uusi brändi ja markkinointistrategia antavat AUAU Athleticsille selkeät askelmerkit tulevaan. Seuraavana yritys julkaisee verkkokaupan ja ensimmäisen tuotteen. Tulevien vuosien tavoitteena on tehdä AUAU Athletics brändi ja heidän missionsa tunnetuksi. “Konsultoinnin hyödyt olivat heti näkyvissä ja uskon, että saavutamme tavoitteemme vielä paremmin tämän jälkeen,” Suvi toteaa.
Suvi ja Jennifer suosittelevat konsultointipalvelua kaikille yrityksille, jotka haluavat kehittää liiketoimintaansa. “Palvelu toteutettiin Y4:n puolelta jouhevasti, kaikki hoitui hyvin etäyhteydellä ja aikataulu oli joustava. Ei mitään negatiivista sanottavaa.”